کد خبر : 5455
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

ساخت مدرسه علمیه کوثر(س) شهرستان خاتم با مساعدت فرمانداری تسریع شد

ساخت مدرسه علمیه کوثر(س) شهرستان خاتم با مساعدت فرمانداری تسریع شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از مساعدت فرمانداری شهرستان خاتم در تامین اعتبار به منظور اتمام پروژه احداث مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از خبرگزاریکوثر از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی در سفر یک روزه خود  به شهرستان خاتم با سرپرست فرمانداری این شهرستان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از مساعدت فرمانداری شهرستان خاتم در تامین اعتبار به منظور اتمام پروژه احداث مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از خبرگزاریکوثر از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی در سفر یک روزه خود  به شهرستان خاتم با سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار و  در مورد وضعیت مدرسه علمیه  کوثر(سلام الله علیها) خاتم، گفت وگو کرد.

وی در این نشست اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران کوثر(سلام الله علیها) شهرستان خاتم، سال ۱۳۹۰ در یک منزل مسکونی استیجاری تاسیس شد و در حال حاضر نیز در طبقه فوقانی سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان مستأجر هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به محدویت مکانی برای پذیرش طلاب خواهر شهرستان خاتم گفت: قریب به ۵۰ نفر  در حال حاضر در این مدرسه مشغول به تحصیل  هستند و تاکنون ۲۷ نفر طلبه خواهر با مدرک سطح دو (لیسانس) از مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) خاتم، فارغ التحصیل شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: با حمایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و  پیگیری های انجام شده توسط امام جمعه و مسئولان شهرستان خاتم و همکاران مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد، در روز بیست وسوم ماه مبارک رمضان سال گذشته، کلنگ احداث مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) خاتم به زمین زده شد و اسکلت آن در دو طبقه به مساحت ۱۳۵۶ متر با صرف هزینه حدود ۸ میلیاد ریال به اتمام رسیده است.

وی  با تشکراز همکاری مسئولان و فرمانداران سابق شهرستان خاتم، اظهار امیدواری کرد:  با حمایت و همکاری امام جمعه، فرماندار و خیّران شهرستان خاتم و مساعدت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، هرچه سریعتر پروژه ساخت مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) این شهرستان اتمام و به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول جایگاه مدرسه علمیه خواهران شهرستان خاتم را با توجه به بعد مسافتی تا مرکز استان، فقدان حوزه علمیه برادران در این شهرستان و محرومیت منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: خواهران طلبه شهرستان خاتم آمادگی دارند به منظور مرتفع کردن آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان همانند گذشته با فرمانداری و مسئولان شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.          

در ادامه این دیدار، جواد میربهبودی سرپرست فرمانداری خاتم، ضمن خیر مقدم به مدیرحوزه علمیه خواهران استان و همراهان ایشان، از تلاش های مدیر و مسئولان مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها)  این شهرستان به منظور اجرای آیین های ملی، مذهبی و برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای بانوان شهرستان  تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان از مساعدت و همکاری فرمانداری شهرستان خاتم در تأمین اعتبار به منظور اتمام پروژه احداث مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) این شهرستان خبر داد.

*شهرستان خاتم یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است که جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۹، برابر با ۳۴۷۸۰ نفر بوده‌است؛ شهرستان خاتم با وسعت ۸۲۰۰ کیلوترمربع به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود و هم جواری با استان‌های فارس و کرمان از نظر قومی و فرهنگی دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد علاوه بر این باعث مهاجر پذیری و رشد فرهنگهای گوناگونی شده‌است به گونه‌ای که امروزه در شهرستان خاتم آمیزه‌ای از فرهنگ مردم فارس، کرمان و یزد مشاهده می‌شود.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797